-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:4481 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

آيا حركت نظام جمهوري اسلامي به سوي نظام سرمايه داري با فداكردن ارزشهانيست ؟
سرمايه گذاري داخلي وخارجي يا دولتي و بخش خصوصي لزوما به معناي حركت به سمت سرمايه داري نيست . زيرا سرمايه داري ( كاپيتاليسم ) يك نظام اقتصادي ويژه با اصول و مباني خاصي است كه نظام جمهوري اسلامي هيچ يك از آنها را بر نمي تابد. اين اصول عبارتند از: (1) عدم محدوديت در قلمرو مالكيت خصوصي به طوري كه حتي شامل منابع و صنايع مادر نيز مي شود. (2) عدم محدوديت در كيفيت توليد ثروت به گونه اي كه اكتساب از طريق ربا مشروبات و... را شامل مي شود. (3) عدم محدوديت در كيفيت انباشت و تكاثر. (4) عدم محدوديت در چگونگي و قلمرو مصرف. آنچه باعث مي شود روي كرد اقتصادي دولت حركت به سمت سرمايه داري تلقي شود وجود برخي از تشابهات روبنايي و ظاهري است. درحالي كه گاه دو نظام اقتصادي كه داراي زيرساخت ها و مباني متفاوتي هستند در برخي از روبناهاي حقوقي و شيوه هاي عملي داراي تشابهاتي نيز مي باشند. تحليل درست مسائل زماني ميسر است كه دقيقا زيرساخت ها و روساخت هاي هر دو مكتب اقتصادي به دقت بررسي گردند آن گاه اگر واگرايي از يكي به سمت ديگري مشاهده شد قابل انتقاد است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.